Toimitusehdot

Arvoisa asiakkaamme.

Jos avasitte tämän sivun ensimmäistä kertaa, lukaiskaa allaoleva läpi. Mikäli teillä ilmenee jotakin kysyttävää tai kaipaatte lisäselvennystä, ottakaa rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme.


Verkkokaupan maksutavat

  • Verkkomaksu

    Maksu tapahtuu asiakkaan ja pankin verkkopankkimaksun avulla. Tuote maksetaan heti.
  • Jälkivaatimus

    Tuotteet toimitetaan tilaajalle lähimpään matkahuoltoon tai matkahuollon asiamiestoimipisteeseen. Maksu tapahtuu vasta matkahuollosta tai asiamiestoimipisteestä tuotetta noudettaessa.

           Jälkivaatimuksen palvelumaksu on 5,00 €

Pidätämme itsellämme oikeuden kieltäytyä toimittamasta tuotteita jälkivaatimuksella ilman sen kummempia perusteita. Pääsääntönä kuitenkin pidettäköön seuraavat tapaukset:

-asiakkaat, jotka eivät ole ostaneet meiltä mitään aikaisemmin,

-asiakkaat jotkaa ovat jättäneet lunastamatta jälkivaatimuslähetyksensä,

-todella arvokkat tilaukset, esim. yli 600€.

-tilaukset joiden loppusumma on alle 100€.

  • Ennakkomaksu/ Tilisiirto
            Tämä maksutapa on tarkoitettu pääsääntöisesti yritysten käyttöön.
            Tuotteet toimitetaan tilaajalle lähimpään matkahuoltoon tai matkahuollon
            asiamiestoimipisteeseen, kun maksusuoritus näkyy tililläme tai olemme
            vastaanottaneet kuittikopion (screen shot) maksusta. Maksu tapahtuu ennen
            tuotteiden lähettämistä.
             Mikäli maksusuoritusta ei ole saapunut tilillemme 7vrk. kuluessa tilauksen
             tekopäivästä, tilaus peruutetaan ilman eri ilmoitusta!

Hyvä tietää

Jälkivaatimuslähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole kuluttajasuojalain suoman mahdollisuuden mukainen tuotteen palautus, vaan se on ostajan toimesta tapahtuva sopimusrikkomus (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 §). Näissä tapauksissa verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvausta aiheutuneista kuluista (Kuluttajansuojalaki 5. luku 28 §). Lunastamatta jätetyistä lähetyksistä perimme asiakkaalta aina meille aiheutuneet lähetys-, vastaanotto- sekä laskutuskulut. Erääntyneestä laskusta lähetämme yhden maksumuistutuksen, jonka jälkeen perinnän hoitaa perintäyhtiö. Tällöin tilaaja joutuu maksamaan myös perintäyhtiön vaatimat perimiskulut.


Maksuista & Toimituksista

Tuotteiden hinnat sisältävät alv 24%. Maksu maksetaan euroissa. Jos jonkin tuotteen saatavuus loppuu tai pitkittyy kohtuuttomasti, pidätämme oikeuden yksipuolisesti perua osia tilauksesta toimituksen nopeuttamiseksi. Lähetämme tilauksesta tilausvahvistuksen sähköpostilla. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamisen tilauksen yhteydessä. Pidätämme oikeuden myös hinnanmuutoksiin.

Tilauksen loppusummaan lisätään kiinteät toimituskulut, toimitus- ja maksutavan mukaan.

Mikäli olette valinneet tuotteiden toimitustavaksi nouto, silloin toimituskulut on 0€. Tuotteita noudettaessa on hyvä sopia noutoajankohta hyvissä ajoin, jotta osaamme olla varmasti paikalla. Sama pätee myös silloin, kun tulette ostoksille ilman verkkokaupassa tehtyä tuoteostoa. Tälläisissä tapauksissa pyydämme varaamaan riittävän määrän käteistä mukaan, varastolla ei voi maksaa pankkikorteilla.

Toimitusaika

Pyrimme olemaan mahdollisimman nopeita. Toimitusaikamme on lähes kaikissa varastotuotetilauksissa 36 tuntia. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos tilauksesi on tehty arkipäivänä ennen klo 15:00, lähtee se vielä saman päivän aikana kuljetukseen ja tilaus on sinulla normaalisti jo seuraavana arkipäivänä.
Huomaattehan, että aikaspalvelumme on käytännön järjestelysyistä suljettu perjantaisin ja viikonloppuisin, tällöin Pe-Ma aikavälillä tehty tilaus käsitellään ja toimitetaan matkahuoltoon kuljetettavaksi vasta tiistaina ja se on perillä keskiviikkona! Vastaavasti torstaina klo 15:00 mennessä tehdyt tilaukset ehtii pääsääntöisesti perille perjantaiksi.
Jos tilauksessa on ei varastotuotteita joiden merkintä on "tilaustuote" tai "tilapäisesti loppu" ja joihin on määritelty arvioitu saapumisajankohta tai toimitusaika, kestää tälläisillä tuotteilla luonnollisesti hieman pidempään.

Nyrkkisääntönä kuitenkin pidettäköön: Jos tavaraa on tilaushetkellä varastossa, on sinun mahdollista noutaa se jo kahden arkipäivän kuluttua jopa toiselta puolelta Suomea. Verkkokauppamme lähettää sinulle lähetyksen MH -tunnuksen automaattisesti heti kun tuote siirtyy varastostamme eteenpäin kuljetettavaksi. Joulukiireet ja vuodenvaihde ovat ainoat poikkeukset jotka hieman kasvattavat toimitusaikaamme. Suonette hieman myötätuntoa ja annatte anteeksi. Kiitos.

Emme voi vaikuttaa toimitusaikaan jos toimituksen pitkittyminen johtuu kolmannen osapuolen virheestä, lakosta, luonnonmullistuksista, yms. vastaavasta ennalta arvaamattomasta esteestä. Esim. postin lakosta johtuva matkahuollon ruuhkautuminen, ja muut vastaavat tapaukset.

Varastossa olevat tuotteet: toimitus perille 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta.

Ennakkotilattavat varastosta tällä hetkellä uupuvat tuotteet: hieman pidempi toimitusaika, noin 1-4viikkoa tilausajankohdasta riippuen. Täydennys kuorma saapuu pääsääntöisesti joka kuukauden puolivälin tienoilla.

Tilaukset jotka sisältävät ennakkotilaustuotteita lähetetään osissa. Eli varastossa olevat tuotteet toimitetaan heti ja ennakkoon tilattavat toimitetaan, kun ne on saapuneet varastoon. Jälkitoimituksista emme peri toimituskuluja, ellei asiasta ole erikseen muuta sovittu!

Mikäli tilauksellanne ei ole kiire ja haluatte kaikki tuotteet toimitettavan teille kerralla, ilmoitattehan siitä meille esim. tilauksen teon yhteydessä erityistoiveet kenttään.  Tai vapaamuotoisesti sähköpostiviestillä vastaamalla teille lähetettyyn tilausvahvistukseen.

Joistakin, ennakkoon tilattavista tuotteista peritään varausmaksu. Varausmaksua ei palauteta mikäli päätätte perua tilauksen meistä riippumattomista syistä.

Lisätiedot

Jos on tiedossa, että tilauksen toimitus pitkittyy kohtuuttomasti (yli 5 arkipäivää) jonkun tilaukseen sisältyvän tuotteen takia, saatamme jakaa lähetyksen osiin ja toimituksia tulee tällöin enemmän kuin yksi. Tällaisessa tilanteessa merkitsemme laskuun kaikki ne tuotteet jotka seuraavat perässä jälkitoimituksena. Postiennakkotilauksissa pidätämme oikeuden yksipuolisesti perua tuotteita jotka pidättävät muuta lähetystä jos näyttää siltä, että puuttuvaa tuotetta odotellaan pidempään kuin normaalisti. Mikäli mansemotors.fi sivuilla olevissa hinta- ym. tiedoissa esiintyy ilmeisiä kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheitä, ManseMotors ei ole velvollinen toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti. Tilaaja päättää haluaako hän toimituksen korjatuin ehdoin ja tiedoin. Tuotteiden suomenkieliset ohjeet löytyvät näiltä sivuilta, niin laajalti, kuin se on tällä hetkellä mahdollista.

Asiakaspalautukset

Lähes kaikilla tuotteillamme on kuluttajasuojalain mukainen 14-vuorokauden palautusoikeus tuotteen vastaanottopäivästä alkaen. Tuotteisiin saa tutustua ja pakkauksen avata, niin, että tuote ja sen pakkaus säilyy jälleenmyyntikelpoisena. Avaattehan tuotepakkaukset mahdollisimman siististi. Tuotteita ei kuitenkaan saa ruveta käyttämään, asentaa, sovittaa, muokata, tms.
Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on ManseMotorssilla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Palautusoikeus ei koske elektroniikkatuotteita, kuten: ajonestomoduulit, moottoriohjaimet, ajotietokoneet, kondensaattorit, lamda-anturit, tunnistimet, asentoanturit ja vastaavat tuotteet, joiden jälleenmyyntikelpoisuutta emme pysty todentamaan.
Palautusoikeus ei myöskään koske sellaisia tuotteita, joita on muunneltu, valmistettu tai tilattu asiakkaan toivomusten mukaan tai jos tuotetta on käsitelty siten ettei se ole enää myyntikelpoinen.
Mikäli haluatte palautta ostamanne tuotteen, niin palautuksesta on viipymättä tehtävä meille vapaamuotoinen ilmoitus sähköpostitse. Tuote on palautettava jälleenmyyntikelpoisena, myyntipakkauksessaan.
Jos peruuttamisaika päättyy jonain muuna päivänä, kuin tavallisena arkipäivänä, teillä on oikeus tehdä peruuttamisilmoitus viimeistään seuraavana arkipäivänä. Tuotteet on palautettava meille 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen teosta.

Tuotteiden palautuskuluista vastaa asiakas ja vähennämme ne asiakkaalle palautettavasta summasta. Summa palautetaan asiakkaan ilmoittamalle tilille 10-vuorokauden kuluessa tuotepalautuksen vastaanottopäivästä. Muistattehan laittaa tilinumeronne joko meidän sähköpostiimme tai pakettiin mukaan.
Jälkivaatimus tai postiennakkolähetyksiä emme lunasta.


Takuu


Kaikilla tuotteillamme on toimintatakuu ja takuu valmistusvirheiden varalle.
Jos huomaatte tuotteessa olevan valmistusvirhe tai se ei mielestänne toiminnallaan täytä tuotteelle asetettuja vaatimuksia, pyydämme viipymättä ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos olette epävarma tuotteen sopivuudesta tai se, ei ulkoisesti vaikuta sopivalta, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme!
Takuu ei koske elektroniikkatuotteita, kuten: ajonestomoduulit, moottoriohjaimet, ajotietokoneet, kondensaattorit, lamda-anturit, tunnistimet, asentoanturit ja vastaavat tuotteet, joiden rikkoutuminen voi aiheutua väärästä asennus tai käyttötavasta tai joiden toimintakelpoisuutta emme pysty itse todentamaan.

Reklamaatiot

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai teille on toimitettu väärä tuote, tulee teidän ilmoittaa virheestä meille asiasta viipymättä puhelimitse tai sähköpostilla. Ilmoitus puuttuvasta, väärästä tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 5 vuorokauden aikana paketin saapumisen jälkeen. Tuon määräajan umpeuduttua ManseMotors ei ole vastuussa tilauksen puutteellisesta sisällöstä.
Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on paketin vastaanottajan heti tarkistettava onko joku paketissa olleista tuotteista vioittunut. Jos joku tuotteista on vioittunut tai epäilette sen vioittuneen kuljetuksen aikana niin teidän on tehtävä vioittuneesta pakkauksesta ja sen mahdollisesti vioittuneesta sisällöstä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle eli Matkahuollolle. Pakkauksen vioittuneisuutta ja kuljetusyhtiön vastuuta ei voida pääsääntöisesti jälkeenpäin todentaa ja tämän takia rerklamaatio on syytä tehdä heti pakettia vastaanotettaessa!

Riitauttaminen


Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, teillä on oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn teidän tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tietosuojakäytäntö

Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään vain tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Yhteystietoja ei luovuteta eteenpäin eikä niitä käytetä suoramarkkinointiin tai mihinkään muuhun, tilauksen toimitusta tai asiakaspalveluamme koskemattomaan asiaan.

Manuaalinen aineisto säilytetään niin, etteivät ulkopuoliset tai muut kolmannet osapuolet pääse rekisterin tietoihin käsiksi. Kaikki vanhentunut tai virheellinen tieto poistetaan.

Elektronisesti talletetut tiedot tiedot säilytetään niin, etteivät ulkopuoliset tai muut kolmannet osapuolet pääse rekisterin tietoihin käsiksi. Kaikki vanhentunut tai virheellinen tieto poistetaan.


Maksuliikenteemme hoitaa Checkout Finland Oy

Checkout -palvelun maksuehdot.